דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לעסק שלך , 4 קושיות לקראת פסח, שיגרמו לגדילה וצמיחה עסקית 

מאת    [ 07/04/2014 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 1583 פעמים ]

 ערב פסח, כולנו עסוקים בקניות לליל הסדר, ניקיונות בבית,
 חידוש סביבתי, סדרים חדשים....

ובעסק? מתי הזמן לעשות קצת סדר בעסק? מתי בפעם האחרונה
ישבתם ופיניתם זמן לעסוק ב"סדר" בעסק שלכם?

התשובות ברורות וידועות מראש:(רק תסמנו "וי" ליד התשובה שלכם)


    • "מה זאת אומרת?  אני כל הזמן חושב על העסק שלי"
    • "אני כל היום מתעסק בשינויים בארגון שלי"
    • "הענף שלנו מאוד דינמי...."
    • "אני עושה את זה 24 שעות ביממה..."

אז הנה קבלו 4 שאלות (קושיות לפסח, ולכל השנה) שאם תענו עליהם בכנות,
יתכן והעסק שלכם יראה אחרת כבר בעוד חצי שנה , ערב ראש השנה הקרוב:


    • יעדים – אתה עובד עם יעדים? מי קובע את היעדים?
    • חזון (לא. לא כמו יעדים!) – יש לכם חזון עיסקי להיום ולמחר? כולכם מדברים את אותו חזן?
    • הגדרת תפקידים – מוגדר ידוע ומבוצע?
    • מכירות – איך וכמה?

 

אני אתחיל מהסוף:

מכירות:

עסק נוסד נולד ויועד על מנת למכור. נקודה. מכירת שרות, מכירת מוצר פיזי, מכירת רעיון, מכירות............

בתוך זה מספר שאלות:


    • האם אנשי המכירות שלכם (וגם אתם) הולכים לאותם לקוחות קבועים, שנוח לכם איתם, שבטוח לכם שם, - פתרון: כל שבוע לקוח חדש. אחד. רק אחד בבקשה.
    • האם אתם עושים UPSALE  במכירה שלכם , או לוקחים את ההזמנות ו"עפים" מהעסק? יש לכם עוד מוצר ו/או מוצרים שאפשר למכור ליד המוצר שלכם?  - פתרון: צרו "עץ מוצרים נלווים" לכל מוצר שלכם ולשילובים בינהם.
    • האם אנשי המכירות יוצרים יוזמות ומביאים לכם את דרישות השוק והחידושים בענף? האם הם מביאים איתם מידע עסקי מביקורים אצל הלקוחות? (מי מוכר, כמה מוכרים , למי מוכרים, איזה סוג של מכירות.....) פתרון – בתוך הישיבה השבועית מוקדש פרק מיוחד לנושא, וכל אחד מחוייב לדבר.

הגדרות תפקיד:

רוב התקלות התקשורתיות בין האנשים בארגון מתחילות מכך שאנשים או לא יודעים, או לא מודעים  להגדרתה מדוייקת של תפקידם,

במקרה שכזה – תמיד יש את מי להאשים, תמיד יש את הרווח הצר שבין התפקידים שבהם הדברים נופלים.           פיתרון: רק כאשר יש חפיפה בין התפקידים וכל אחד מעביר את המקל , כמו במרוץ שליחים, אז – ורק אז יש שיתוף פעולה, אחריות, צמחיה. צרו "תרשים זרימה" של הפעולות מי אחראי , על מה אחראי, מי מדווח למי, מתי  וכד'.

חזון –

זהו הבסיס לפעילות של כל חברה. זה הדגל.                                                                                                         זו "תעודת הזהות" וההזדהות של החברה ושל עובדי החברה.

החברה צריכה להיות מובילה ולא מובלת.

טעות לחשוב כי חזון הוא "עתיד" – או אז עולה השאלה: מתי זה העתיד הזה?

מחר? מחרתיים? בעוד שבוע? בעוד שבועיים ? חודש? שנה? ולכן- חזון הוא הפעולה שאני עושה היום למען המחר.

פעולה שנגזרת מתוך חזון עכשווי!!

 

יעדים-

בהרבה חברות וארגונים, היעדים נקבעים ע"י ההנהלה. הנהלה מצומצמת, הנהלה מורחבת.

ואז היעדים יורדים אל העובדים.

מה דעתכם – לתת לעובדים להביע את עצמם ולראות עד כמה הן מחוברים לארגון/חברה שאותה אתם מנהלים?

יש סיכוי רב שאתם תופתעו מהתוצאות.

 

זהו.

חג שמח.

אמן עסקי מנטור, מוביל ומנהיג מנהלי חברות ועצמאיים. מאמן מזה  17 שנה, וכ 14 שנה בחברת תות – תקשורת ותוצאות, שותף עסקי של אלון גל. מרצה במכללות ומוסדות אקדמיים מאמן בחברות וארגונים עסקיים, מוביל קבוצות הכשרה למאמנים.אני מאמן, מלווה, מוביל, ומנחה ליצירת גידול בתוצאות מעבר לסביר.אני פועל בכל ענפי המשק הישראלי ועוסק בעיקר בהעצמת אנשים באותן חברות וארגונים דרך טיפוח הנכס היקר ביותר בהן - ההון האנושי.מאמן בחברות גדולות וקטנות, עסקים משפחתיים, וארגונים בהם האנשים "צמחו" מהשטח




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב